onsdag 24. februar 2016

Et nytt kapittel i livet mitt

I dag våknet jeg opp etter en fantastisk god natt´s søvn, har ikke sovet så godt på to måneder. Jeg har ingen angst for øyeblikket heller og det er uvanlig for meg så det er en deilig følelse, gikk bort til LAR for å hente medisin i dag, og jeg kjøpte meg en stor latte på veien. For første gang på utrolig lang tid så gikk jeg i solglansen og hadde ikke angst for noe, det var faktisk deilig å gå ute, solen skinner og det var ikke for kald. Akuratt nå er livet herligt. Men det er fremdeles mye som gjenstår før alt er perfekt. Må få begynt med ukentlige psykologtimer, og få igang den psykisk-hjemmetjeneste som jeg har fått invilget, de kommer en gang i uken i 45min, og må få et møte med gjeldsrådgiver i NAV. Så det er en del som gjenstår men en stor del er unnagjort nå, selv om jeg hadde det helt forferdeligt på Gaustad den siste tiden så er det noe av det beste som har skjedd meg, og er glad for at jeg endelig har fått en skikkelig utredning. Har ennå ikke fått vite hvilken diagnose de har kommet frem til fordi psykologen der har vært syk de siste dagene, men får vite det snart, svart på hvitt. Det blir veldig spennende å se hva som skjer fremover nå, håper og tror at ting vil bli bra for meg nå. Men det er viktig at jeg tar tiden til hjelp og ikke forhaster noe, må lære meg å ha nok tålmodighet. Og jeg håper at en dag i fremtiden så er jeg klar for å gå ut å treffe noen nye folk, få meg noen venner og bekjente. Det er ikke alltid like enkelt å være så ensom og alene hele tiden, spesielt over så lang tid og i vanskelige perioder. Jeg tror jeg er klar for å møte folk nå som jeg har byttet medisin fra Subutex som gir utrolig mye angst som bivirkning, til Metadon som ikke har noe særlig med bivirkninger utenom mer matlyst.
I dag har jeg tenkt å ta turen til IKEA litt senere for å handle inn litt småting jeg trenger til hybelen og kjøkkenet, og skal holde på litt her hjemme og få ned alt jeg ikke trenger i boden, vil gjøre hybelen så fin som mulig og veldig minimalistisk.
Vil ønske dere alle en flott nydelig dag videre.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar