tirsdag 9. februar 2016

PanikkAngst

I går fikk jeg et anfall av panikkangst, døren til badet gikk i vranglås og jeg ble innelåst der, måtte rope etter hjelp. De hørte meg heldigvis raskt, men ingen fikk opp døren, personalet her tilkalte vekterne her på sykehuset og de måtte komme med brekkjern og bryte opp døren. Det gikk heldigvis fint, men jeg fikk skikkelig panikk og fikk flasback´s fra tidligere traumer, det var helt forferdeligt å være innelåst slik. Selv om jeg viste at jeg kom til å komme ut raskt og at jeg ikke var i fare og helt trygg så var det skikkelig stressende og panikken brøt ut. Det var ikke langt fra før jeg dro hjem heller, spesielt når sykepleieren kom inn til meg rett etter at jeg var sluppet ut og sa at jeg hadde skremt de andre pasientene og måtte roe meg ned. Syntes det var frykelig hensynsløst. Det var en skikkelig stressende situvasjon og jeg følte meg utrygg og sårbar og så kommer hun inn og som jeg følte det, kjæftet på meg. Det var helt unødvendig, spesielt etter at det hele var over og løst, så måtte hun forverre alt.

Men ellers er alt egentlig veldig fint nå, har endelig fått en fast dagsdose på 80ml om morgen og kuttet ut alle sederende medisin. Det ble avtalt på møte med LAR i går, legen min der var heldigvis helt enig med meg og jeg fikk endelig bekreftet at overlegen her på Gaustad var helt ute på jordet når det gjalt opptrapping av Metadon, det var digg å vite at jeg hadde hatt rett hele tiden. Så i dag har jeg gått på 80ml i 3 dager nå og føler meg mye bedre. Dette tror jeg kommer til å gå veldig bra fremover. Skal prate med en ny psykolog i dag, siden min faste er syk, det blir jo interesant.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar